Absolut svensk

När jag kom till Innebandycupen igår så säger Fredde att vi inte fick ha våra ABSOLUT SVENSK tröka på oss!
Om vi hade dom på oss blev vi diskade? What?

Jag gick och pratade med idrottsläraren som beskedat de här och han sa att  det var rekotrns beslut och att dom fått in klagomål på att de är för rasistiskt!  Så då säger jag aa men då får jag väl spela i bh då? Då svarar läraren gör de? Vad fan är de för fel? Är inte det värre om jag springer runt i bh och blir en sex symol än om ja springer i en sverige tröja? jag är ju för fan svensk?

Vi acceptrerar iaf beslutet och går in och tejpar över absolut svensk och har bara svenska flaggan kvar på tröjan, och går ut och spelar matchen. Folk tittar snett på oss, mest blattar! Fem stycken kommer fram o frågar varför vi tejpat öve absolut svensk o säger att de har en likadan tröja hemma som dom brukar gå i och det brukar vara helt okej, men vi svenskar, vi fick inte bära den här tröjan?

Vi börjar iaf spela matchen mot "hockey bögarna" Skit stora och muskliga och vi förlora tyvärr med 2-0! =( piss också, ja var så slö också, har ingen kondis, så vi åkte ur lucia bandyn. men men.

Efter matchen så bestämmer vi oss för att gå och prata med rektorn. Då påstår han att han inte alls förbjudit något utan att han endast sagt att tröjorna är olämpliga! Då frågar jag på vilket sätt är dom olämpliga, då säger han att dom sticker ut, men han säger hela tiden att han i nte förrbjudit oss utan att det var den andra lärarens beslut!
 Och det sjuka var att den här andra läraren sa till oss att de spelar ingen roll jag tycker ni ska få ha de där tröjorna på er, töntigt  beslut!. Sen så drar vi upp honom andra läraren och han säger aha jag trodde du beslutade att de inte fick ha tröjorna på sig men jag tycker precis som dig ändå så jag skulle också förbjuda dom! Precis innan det sa han att de inte spelade någon roll för honom! Snacka om att slicka rektorn i arslet. fyfan.
Sen så frågade jag ut rektorn om de hade vart okej om fem turkar hade turkiska flaggan på sig, det hade vart OK. helt sjukt eller hur? Dom får ha det, men inte vi svenskar. Han säger att det skulle vart en annan sak? Vad fan är skillnaden? Då kommer en tjej fram som är turk o säger att de är precis samma sak! Då fick läraren inte mkt att säga emot och inte rektorn heller. Men rektorn menade att ja ionte ska skryta om att ja är svensk, som om de som inte är svenskar SKÄMS över det? Helt jävla sjukt! Rektorn och läraren hade inte mycket att säga emot!

Varför blir det så här egentligen? varför får vi svenskar inte ha på de här tröjorna utan att klassas som rasister?


Kommentarer
Postat av: Stellan

vilka gick å snacka med rektorn?

2007-12-16 @ 16:12:46
Postat av: Sandra

Det var jag och Fredde och Oskar.

2007-12-16 @ 16:22:36
URL: http://sandrahammar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0