Amodel

http://amodel.se/

Idag var jag på mötet hos modell agenturen. Vi gick och satte oss och petra berättade lite om hur agenturen startade och vilka företag dom sammarbetar med.  Dom har modellen runt om i hela Sverige.

Vi gick igenom kontraktet och tittade så att allting såg bra ut, jag har en hel del frihet nu iallafall, vill jag färga håret så får jag göra de, till skillnad från den andra modell agenturen.  Allt i kontraktet verkade bra och hon visade de såkallade setcarden "portfolio" Det är en stor bild på ansitket sen fyra små bilder på dig i olika sminkningar, poser osv. På set cardet kommer det stå, vikt,längd,klädstorlekar osv :)

Jag ska göra den här testfotningen på fredag, kändes lite tungt när hon sa att det kommer kosta 3000 kr med make up artist och bilderna, o carden, men jag får hem allting också som tur är, så de känns kul!

Det roligaste var när hon berätta om vad vi modeller tjänar, hon sa att de har en bas lön på 5500 per dag.
Så det skulle inte vara fel, så nu är det bara att hoppas på att man får deimage61
 här jobben. Gäller väl o visa framfötter och visa att man verkligen
 vill så ska det väl gå bra?

Det här set cardet kommer skickas till de olika företagen
de sammarbetar med. Kanoners. 






                                                                                                                                                                                                                                                     

Kommentarer
Postat av: Daniel

grymt stolt över dig =)

2007-11-25 @ 17:25:34
Postat av: adelina

när dom söger 5500 per dag innebär det då när man har fått jobb eller? snälla kan du förklara mer, för amodel har nämligen kontaktat mig. tack i förhand:)

2008-01-13 @ 17:11:04
URL: http://awdelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0