Dag 3 (Thailand)

Idag sa sov jag valdigt daligt.. Det var svin kallt, ja fick bara ett lakan och air grejjen sprutade kall luft rakt mot min sang, usch o fy va kallt, kunde inte s ova. haha. vakna iaf kl atta o gick upp da. Klar bla himmel.

Vi gick upp och at frukost, ja har valdigt svart me frukost har men idag at jag cornflakes med mjolk. O sen annanans o melon, de va gott. Ny pressad apelsin juice, precis vid havet. underbart...

Efter frukosten la vi oss ett tag pa stranden, vi badade lite och hade det skont..
sen skulle vi checka ut o ta ett battre hotell sa nu bor vi i en bungalow precis vid havet. Stranden borjar vid var trappa. paradis.

Vi la oss pa stranden utanfor var bungalow o sola lite, sen somnade jag i solen o vakna lite smatt rod, haa tamato. Vi tog lite o at, ja tog fried rise with chicken, som alltid. haha.

Sen tog vi en strand promenad och jag sag masa manniskor som gick hand i hand, da tanka jag pa andre. SKulle vilja ha honm har, de hade vart jatta mysigt.

jag gick undefar fem minuter sen hoppa jag i o tog ett bad, nastan lika varmt i vattnet som i luften. de ar bara lite svalkande men de behovs. haha.

Vi stanna pa ett stalle och jag tog en banana milkshake, mums va gott de va. helt ny pressad..
jag brende mig rett rejalt pa promenaden, sa vi borja ga hemot och helt plotsligt borja de AS regna..
haha. sa ja hoppa in o tog en dusch o somnade direkt efter. Nu sitter jag har, klockan har halv sju
och vi ska ga o kopa lite gott sen ata middag vid kl atta :)

Krop nyss en odla over mina fotter nar jag satt har, laksigt, nu kryper den runt i taket, hoppa den itne ramlar ner pa mig, haha, panik :D

Vi gick ut och tog lite mat pa ett stalle nara hotellet, vi tankte ha en hemma kvall igar. Jag at kyckling me jordnotter o de va sa sjukt starkt, kunde knappt ata maten, de brande i hela keften. haha. Servitoren bar skratta at mig :( haha

Efter middagen gick vi hem, tog lite gott o dricka och spelade plump o yatzi. ja forlora bada spelen, osis. Hade javligt kul, ja o mormor o morfar skratta som bara den. haha

Mormor o morfar diskuterade om de fanns fastingar i Thailand, jka tror bara de finns i Norden! haha, men morfar sager att han brukar se pa morgonen pa NATUR program att tigrar brukar ha festingar, hahahha. vi garva som fan, sa vi sa att han kan fortsatta o titta pa sina natur program, fniss :D

Sen sa skulle mormor kontroll rakna om jag raknbat ratt pa yatzi o hon sager att ja fuskat till morfars fordel. Hon raknade samma rad 10ggr o sa att ja hade fel, men nar ja rakna at henne sa hade jag ratt. knappjok. hahah. Sa blir de pa en halv flaska vin :D men ja o morfar bara titta pa henne o garva, hahaha. Men sen erkande hon att hon hade fel iaf, blev en kvall med mkt garv. Vi har det underbart bra har.

Hoppas alla har de bra hemma!

Miss you Andre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0