Dag 5 (Thailand)

Klockan ringde klockan sex i morse, dax att aka till efterlangtade similand island. Vi raknade med att frukosten skulle oppna klockan sju och att dom skulle hamta oss kvart i atta, men frukosten oppnade atta, daligt som fan,sa vi blev utan frukost...

Taxin hamtade upp oss kl tjugi i atta o de satt redan massa folk i taxin, lr taxi, vi satt pa ett flak. haha. skit laskigt nar dom kor so fort, dom genar i kurvor osv, idioter :D

Vi kom iaf fram till fiskhamen, skit mkt folk o masas thailandare, dom holl pa att ta emot fisk dom fangat in under natten,. de va FEM hajar och en jatte stor fisk, typ tv a meter lang. haha, ja tog kort pa dom sa ska lagga upp de nar jag kommer hem igen.

Vi fick aka med en speed boat och de gick jakla fort men som tur var var de inga vagar sa man satt ratt stadigt. mysig tjej som var pa baten ocksa, haha :)

Forsta stallet vi stanna pa var utanfor en O, men man fick inte simma i land for de va nogot natur reservat tror jag. Men de va masssor med fiskar och tror ni inte det simmar fram en SKOLDPADDA till mig.. haha, alla borjar skrika turtle, turtle, o dar ligger jag  precis framfor den, livradd blev jag o klattra upp i baten, och tog kort pa den, sa de ska ni fa se sen, senare nar jag sag att folk inte var radda for den sa hoppa jag oxa i igen, och jag klappade den pa skalet. den va JATTE stor, skit haftigt, o de va massas farger pa alla fiskar o koraller.

Vi akte sedan vidare till similan island och fick ga in pa stranden, de va som mjol under fotterna, de underbaraste jag vart med om, riktit paradis. Ni anar inte, vattnet var helt turkost o man sag botten rakt ner o massa fina fiskar simma runt en. underbart, vi fick mat och  stannade dar i ca tva timmar, sen akte vi vidare till annu ett stalle, dar fick vi snorkla och dom sa att vi inte fick simma utanfor botarna for dar fanns de mini hajjar, ja blev livradd o vagadwe knappt hoppa i. haha, snorkla runt lite lite men inte mer en tio min.

sen akte vi vidare anu en gong och hamnade pa en strand igen, lika fint dar.. gar inte o beskriva med ord hur de ser ut, de maste upplevas... Vi stanna dar i ca en timme sen sa akte vi hemat.

pa vagen hem sa stannar boten helt ploptsligt o alla bara ropar, o ja ligger dar o sover me klepsen neranfor ogonen, o da ser ja en jatte val dyka upp ur vattnet. De va en haj val som va sakert 15 m lang, helt otorligt, fick den pa bild, sa har massa att visa fran den har dagen..

Jag ser oxo ut som en tomat. hahah..

Ska sanrt ut o ata middag sen sova tidigt, e redan trott :)

middagen gick snabbt o jag somna jatte tidigt, haha :)


image180
Khao lack,ovanfor har ligger vart hotell :)



 

Vill ha min andre har, saknar dig jatte mkt.



 


Kommentarer
Postat av: Emma

fan va coolt!! vill verkligen se dem där bilderna. p.s jag saknar dig i skolan

2008-03-11 @ 12:39:02
URL: http://emmaelassali.blogg.se
Postat av: André

Fan va kul du måste ha!:) önskar jag kunde va där med dig älskling , men inte de här får man sitta i ronna o ruttna:P

2008-03-11 @ 12:39:10
Postat av: Celina

Åh det låter underbart! :)

2008-03-11 @ 14:18:57
Postat av: mamma

Hej gumman,saknar dig som attan,,hoppas ni har det bra,,längtar att få titta på korten,,härlig upplevelse för dig,, sen är det Andre, Tompa och jag som får åka hihi älskar dig,,krama alla

2008-03-12 @ 07:27:33
Postat av: Sandra

Hehe, det e underbart, saknar alla er oxa :)
love u

2008-03-13 @ 10:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0