Dag 6 (Thailand)

Vi hann precis ata frukost innan bussen kom och hamtade upp oss klockan 08.00.
Nar vi skulle betala hotellet sa hade dom raknat fel o vi fick en gratis natt, de va tur..
Buss resan tog ca 3.5 timmar och vi hamnade i Krabi. vi skulle darifran ta baten over
till phi phi island.. Vi blev avslappta mitt i ett samhalle, inga affarer lr nogonting o da
far vi reda pa att vi ska vanta dar i fyra o en halv timme pa bussen, fora tt vi missat baten.
RIktigt irriterande.. men tiden gick ratt fort, ja satt o slappa o lyssna pa musik, sovl ite
o kaka mat, men de va riktigt varmt igar....

Jag och morfar gick o bestallde ett hotell som sag jatte fint ut, bungalow ovanfor vattnet.
Namnet var tropical garden...  de va billigt o bra o vi takte att allt som var pa phi phi
island ar ju ny byggt eftersom hela florvagen tog med sig on ut ...

Dom kom och hamtade oss och vi akte till baten, pa baten kom de fram en kille o sa
va heter du? ja blev helt chokad, hha, hur visste han att ja va svensk, han var thailandare
Sen sa borja han prata o sa att ja skulle komma o kolal pa nar han jobbade pa kvallen
han jobba som nogon fire hej o ho. haha. sen forsokte han impa genom att bara mormors
vaska o grejjer, haha...

Iaf de blev for varmt att sitta ute pa decket sa jag gick in och satte mig, fem minuter senare
kommer han o borjar snacka, men ja bad han ga till slut, haha... sen pa boten lag
de tva st franska bogar som tog hur stor plats som helst, ja blev tokig pa dom, helt oljiga
o glansiga, men ja bara garva. dom lag o tog pa varann nastan. haha..
Folk bara titta pa dom o hoppades att allt vatten skulle skvatta over dom. hahaha

Nar vi kom fram till phi phi sa motte en kille oss o faga om de va ok att vi barde vaskorna sjalva till hotellet.
Hade jag vetat att de va sa langt hade jag sagt nej. Ni som vart pa phi phi island vet val hur mkt affarer o
sma vagar de ar, haha. vrodde aldrig vi skulle komma fram, kandes som om vi gick runt o runt. men till
slut kom vi fram o svetten bara rann,  o precis nar vi kommer under tak sa borjar de SPO regna. helt sjukt. haha
iaf, de sag vel okej ut iaf, sa vi vantar tills regnet slutat sen gar vi till var bungalow..

Nar vi kom fram sa var de de varsta jag sett i hela mitt liv, tank er runda trad som dom spikat ihop o gjort ett hus av, de va hal lite har o dar sa sma kryp kunde krypa in, o de va knaka om hela dorrerna, o de fanns ett el uttag och madrasserna lag pa golvet me mygg nat ovanfor. hahaha. vi visste inte om vi skulle skratta lr grata... De va smutisgt o ackligt o mormor o mrofar tyckte de kunde va kul att sova dar en natt, vi hade ju betalt for tva, men ah jag vagrade sa vi gav oss ut for att htita ett nytt hotell. haha..

Vi hitta ett inne bland affererna, en lagenhet sa dar bor vi nu, vi tog tva natter dar och imrogon aker vi till koh samui.

jag o morfar gick tillbaka till hotellet o hamta vara veskor, gav tillbaka nycklen o gick, vi gick vilse o vagen blev dubbelt sa lang o tunga vaskor, trodde ja skulle svimma innan vi var framme. haha. hemskt.

Vi tog in pa nya hotellet, duscha o gjorde oss fina gick ut o kaka middag, sen sa gick vi till htoellet, spela lite kort o tog del ugnt :) var jakla trott igar. hehe :)

image182


Kommentarer
Postat av: André

najz , Vatroru!! :)

2008-03-13 @ 14:33:32
Postat av: Hihi

tack för att man får se din skitfina mage

2008-04-17 @ 02:49:02
Postat av: Hihi

sjukt underbar att runka till

2008-04-17 @ 02:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0