Djembeeee

Idag sa vaknade jag kl tio, gick och at frukost pa round cube,
blev cornflakes med mjolk och socker, och en ny pressad annanas juice :)
Ska jag vara arlig borjar jag nastan trottna pa ny pressade
jucier, ja saknar typ multi juicen vi har hemma i Sverige, eller
en billy pizza, skulle va sa goottt!! Haha

Efter de tog vi ett bad, idag var de livvakter over hela stranden pga
av de starka strommarna, ja lag langst inne vid stranden och bara rulla runt i
sanden, men som vanlig var de bara nagon timme man var i solen,
har inte legat pa stranden en enda dag sen jag kom ner,
ar alldeles for rastlos for de :P

Idag kopte vi en varsin Djembe, eller rico bytte ut sin gamla och fick en
jatte fin ny, bada vara ar handgjorda. Det ar afrikanska trummor,
vi brukar sitta och spela de pa stranden sen brukar de alltiod komma
ner mer folk och spela, dom ar jatte glada over att fa lara en att spela.]
Jatte kul, man behover ingen musik utan den skapar vi alla tsm, vissa sjunger
andra spelar trummor och nagon kommer med en flaska och klammer pa den
i takt, hehe.. :) ska lagga in en bild pa den senare, kostade oss 600 kr for
bada vara och skulle vi salja den i sverige skulle dom kosta runt 3000kr styck
minst!! Ska ta med mig den hem och ha pa mitt rum, den kommer passa bra dar!

Rico och Kaarlie sitter utanfor varan bungalow och spelar lite trummor, ska val
snart ga och ata lite middag, undra vad man ska ata, creamy chicken ar gott
men dyrt jamfort vad resten av maten kostar.. Har jag gjort slut pa 200 kr
pa en dag kanns de inge bra, de ar mkt pengaar har nere.

Traffade en indisk kille nere pa stranden idag nar ja var nere och badade och han
berattade han far ca 3000 roupies per manad, dvs 600kr i manaden for att jobba
varje dag.. det ar ratt sjukt  men livet ar inte rattvisst.. han hade de nog ganska
bra anda, fick ga nere pa goa hela dagarna och spana in turister. haha :)

Allt ar bra med mig iaf, prickarna borjar val sakta men sakert forsvinna hoppas jag.
Maste byta hotell imorgon tror jag, imorse hade kaarlie blivit vackt kl sju pamorgonen
av agarna, och det dom sa var "destroy hut today, you move" hahah. Sa nu haller
dom pa riva ner hela goa. ar val oppet nagra veckor till,men bara fa hus river dom..

Hela goa rivs tydligen varje ar for dom vill bara ha hyddor och sma bungalows har,
dom vill inte ha nagot stort turist stalle me betong hotell, darfor maste varje hus
rivas varje ar, sen nasta sesong kommer dom tillbaka och bygger upp alla hus igen,
antaligen darfor alla hus ar sa latt byggda som dom ar. :)

Nu ska jag aka, hoppas alla mar bra. Ja saknar er.


Kommentarer
Postat av: Bea

Hej hjärtat!! Ge mig ditt nummer på mail.. jag har bytt mobil och nummer och har inga nummer kvar!!

Saknar dig!

Puss

2010-05-10 @ 23:55:52
Postat av: mammis

Hej mitt hjärta, skönt att läsa att du börjar tröttna haha då kommer du hem snart och kan äta en gourmemiddag på donken. Saknar dig, lägg in kort på dig med nya frissan, puss älskar dig

2010-05-11 @ 10:10:13
Postat av: momo

Hej hj-gryn, säger som mamma, det låter som om du snart är hemma igen, hoppas vi. Vi kommer att proppa i dig mat och godsaker så du storknar. Väntar på en ny bild av din nya look, skynda.

PoK

2010-05-11 @ 12:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0