Sjukhus besöken tar kål på en.

Var ska man börja,
ja det började med ett bokat sjukhusbesök,
slutade med akuten i tio timmar.
Hemskickad utan något nytt svar.
Detta är gårdagen!

Klockan slår åtta, vet att jag måste tillbaka
till akuten, orkar jag? eller ska jag skippa det?
Inget val, vill veta vad som pågår med min kropp.
Hugos mamma hämtar mig, kör mig till sjukhuset.

Trött och ledsen på alla besök, alla otrevliga
människor på sjukhusen.
Är man en människa eller bara en produkt?
Röntgen nästa, magen ska undersökas.

Inte ett ord om att jag skulle fasta, dricka en liter vatten.
Åter, lägga sig på den hårda sjukhus sängen.
De sticker mig i armväcket, får sitta med kanyl.
Dricka vattnet och invänta min tid för röntgen,
samma vänta varje gång man åker dit, tvingas dit?

På väg upp till röntgen, kommer in direkt pga av illamåendet.
Det ständiga illmående jag känner dagarna om.
De sprutar i en vätska i kanylen och jag känner hur värmen sprider sig i kroppen.
Blunda.

Förs in i en konstig maskin, även här är sjuksystern otrevlig.
Vad heter hon? Va gör hon med mig?
Färdigt säger hon, sätt dig i väntrummet.

Bilderna visade inget nytt,
samma vätska som läkaren sett med ultra ljud.
Behandling ? Nej

Hjälp mig att bli av med detta, jag orkar inte.
Ni andra tjejer där ute som har Endometrios,
Ni är starka!


Sandra Hammar

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du är en stark person syrran!

2010-10-21 @ 09:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0